Van Tungurahua naar Cotopaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Jarno Toebes - WaarBenJij.nu Van Tungurahua naar Cotopaxi - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Jarno Toebes - WaarBenJij.nu

Van Tungurahua naar Cotopaxi

Door: Jarno

Blijf op de hoogte en volg Jarno

26 September 2014 | Ecuador, Baños

Vrijdag 19-september voor het eerst een middagje meegedraaid bij het project Sinsoluka. Dit is een een project waar straatkinderen sochtends en/of smiddags worden opgevangen. Komende vrijdag middagen zullen wij de kids helpen met hun huiswerk of bij andere activiteiten. Rond 16:30 terug op het kantoor waarna Jasper, Milou en ik vertrokken richting Baños. Een klein plaatsje op 3,5 uur rijden van Quito. Rond 2100 aangekomen al vrij snel een prima hostal gevonden en savonds pizza gegeten in 1 van de vele Italiaanse restaurantjes en daarna onder het genot van een paar cervezas het weekend ingeluid. De volgende ochtend na het wisselen van kamer Baños ingegaan om een ontbijt te scoren. Daarna bij 1 van de travel/adventure agency's gekeken naar het aanbod van activiteiten. Voor die middag een tripje naar casa del arbol vanaf waar we de Tungurahua vulkaan zouden kunnen zien. Alleen helaas voor ons was het nogal bewolkt dus weinig vulkaan te zien. Vervolgens wel allemaal ons leven gewaagd door boven de afgrond te schommelen. Verder was het niet heel spectaculair jammer genoeg. Smiddags gelunchd en daarna in een 'chiva' bus gestapt voor een 'tour de cascades'. In het begin was het vooral het zien van mooie uitzichten wat kleine watervallen. Totdat de bus zijn eerste echte stop maakte. Hier kon je jezelf wagen aan een bungeejump, canopy afdaling of gewoon rustig blijven zitten in de bus. Wij kozen met zijn drieën voor de canopy afdaling. Dit houdt in dat je aan een zipline hangt en voor 400meter naar beneden gaat als een soort superman over een afgrond, zie foto's voor een beter idee. Toen weer in de bus gestapt voor het vervolg van de tour. Met als laatste stop 'El pailon del Diablo' waar een vrij kalme rivier ineens uitmondt in een enorme waterval. Via twee hangbruggen kon je tot 'onder'/achter de waterval komen te staan. Na deze tour rustig teruggegaan naar het hostal, hier even gerelaxt, gedoucht en omgekleed. Savonds uit eten geweest bij een steakhouse om de hoek, smaakte allemaal heel erg goed. En ons daarna gewaagd aan het nachtleven van Baños, wat erg gezellig was. Helaas zaten we vast aan de avondklok van de vrouw van ons hostal (01:30)... Op het moment was het wat jammer, maar de volgende ochtend hadden we er toch wat profijt van. Aangezien we ons om 09:00 moesten melden voor het raften. In het busje naar de plek van het raften kennis gemaakt met onze mede-rafters. Twee Brazilianen en twee Ecuadoriaanse. Gedurende ons gesprek moesten we even het busje uit, om in een random achtertuin wetsuits, schoenen en helmen op te halen. Uiteindelijk na een rafttocht van een kleine anderhalf uur en een sprong van een brug aangekomen op het eindpunt. Mijn eerdere rafttochten waren in veel mooier en lekkerder water, maar minder spectaculair en daar gaat t natuurlijk om. Op de terugweg gestopt bij een restaurantje waar we de bijbehorende lunch hebben genuttigd en rond 14:00 weer terug in ons Hostal. Die middag toch allemaal moe en voldaan van het raften rustig ergens wat gedronken en gekaart. Waarna bij ons allen de maag toch behoorlijk begon te rommelen. Hierdoor kregen we het idee om het tot dan toe al geslaagde weekend af te sluiten met heel veel en lekker eten. Zo geschiedde, heerlijk genoten van het lekkere en vele eten, daarna met een rijk gevulde maag de bus in gestapt voor de terugreis naar Quito. Na een voor het gevoel enorm snelle terugreis, op tijd thuis. Maandag sochtends begonnen met een examen voor de oudste groep van de engelse lessen. Daarna zelf weer aan de bak met de Spaans lessen. Verder bestond deze week weer veelal uit dezelfde activiteiten. Twee keer naar de voetbalschool en woensdags engelse lessen gegeven. Donderdagavond de plannen voor het komende weekend vormgegeven. Zaterdag gaan we naar Otavalo, hier is op zaterdagochtend een (indiaanse) dierenmarkt, gevolgd door een kleding markt. Hier in de buurt schijnen ook hele mooie meren te zijn. Of dit zo is zal ik in het volgende blog vertellen. Zondag staat een tocht naar grote hoogte op het programma. Het beklimmen van de cotapaxi tot ongeveer 5000m. Heel erg benieuwd hoe dit gaat zijn. Ik laat het jullie zien en horen!

Saludoss

• 27 September 2014 - 13:08

Angelien:

Genoeg te doen daar zo he. Succes en veel plezier het weekend.

• 27 September 2014 - 14:13

Tiny:

Jarno prachtig om jou beleving de mogen lezen en te zien

• 27 September 2014 - 16:17

Annemieke:

Hoi Jarno zo te lezen vermaak je je goed. Hoe gaat het met jou Spaanse lessen?